Verzend & Retourbeleid

Door verhoogde druk op de bezorgdiensten kunnen pakketten vertraging oplopen. Flexmonkey heeft daar geen invloed op. We vragen hiervoor begrip.

* Due to increased workload of the delivery companies, some parcels might be delayed. We hope for your understanding.

Verzending 


1. U plaatst een bestelling en rond de betaling af. Op dat moment ontvangt u een geautomatiseerde order bevestiging via email of sms. Mogelijk beland deze in de spamfolder. Nadat uw bestelling uw pakket is gemaakt, ontvangt u een trackingsemail. Indien u geen mails of sms heeft gehad, check dan de spamfolder. Of neem contact met ons op. 

2. Levertijd
Doorgaans is de levertijd binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen. Equipment zoals danspalen, valmatten, aerial hoops en frames (indien op voorraad) hebben een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend. Indien een item niet op voorraad is dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. 

3. Uitzonderlijke levertijden
Indien kleding moet worden nabesteld of op maat worden geproduceerd, kan de levertijd oplopen naar 2 tot 4 weken. Valmatten hebben gemiddeld een levertijd van 2 tot 3 weken en in drukke perioden 4 tot 5 weken. Lupit heeft een levertijd van 20-30 werkdagen tenzij deze op voorraad zijn. In dat geval is de levertijd 5 tot 8 werkdagen. Vanwege de invloed van alle maatregelen tegen Corona is er vertraging in productie, levering en bezorging. Flexmonkey kan dan ook geen enkele levertijd garanderen. In enkele gevallen is het mogelijk uw bestelling op te halen. Indien verzendkosten in de prijs zijn inbegrepen, blijft de prijs hetzelfde. Indien er losse verzendkosten zouden worden berekend, komen deze te vervallen. Ophalen kan alleen indien hier vooraf contact over is geweest en de ophaalafspraak is bevestigd (omgeving Dongen, Noord Brabant).

4. Betaling 
Betaling kan met ideal, bancontact en creditcard. Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

5. Methode
Flexmonkey werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en Flexmonkey kiest automatisch het dichtst bijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U dient zelf de tracking gegevens regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte bent wanneer u het pakket kunt afhalen. Indien het pakket retour naar ons komt, dient u de verzendkosten nogmaals te betalen. 

Indien er bij een bestelling sprake is van  'gratis verzending' kan Flexmonkey ervoor kiezen het pakket via DPD Pick up of een POSTNL service punt te verzenden. 

Wanneer u kiest voor de optie 'Kado verpakking' dan maakt Flexmonkey een feestelijk pakket. U kunt ervoor kiezen het pakket direct aan de ontvanger de adresseren door dat adres in te voeren bij verzendadres. Bij factuur adres vult u uw eigen gegevens in.

6. Kosten  
Een standaard verzending kost 5,50 euro inclusief tracking en verpakkingsmateriaal. Flexmonkey betaald een deel van de verzendkosten zodat verzending voor de klant 3,50 euro kost. Indien extra verzendkosten moeten worden betaald, rekent Flexmonkey 5,50 euro. Een kadoverpakking binnen Nederland kost 7,50 euro. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Bij bestellingen vanaf 125 euro met levering binnen Nederland zijn de verzendkosten gratis met uitzondering van studiopakketten, valmatten, danspalen en andere grote afmetingen. De studiopakketten en aerial equipment zoals bijvoorbeeld matten, palen en hoops, hebben een aangepast tarief startend vanaf 15 euro. Verzending van valmatten kost 20 euro per mat (bestemming Nederland) of 30 euro per mat (bestemming België, Frankrijk, Duitsland). Bestel je 2 of meer matten, dan ontvang je 5 euro korting op de verzendkosten. Bestel je 7 of meer matten, dan reken je eerst de matten af. De verzendkosten worden na het plaatsen van de bestelling gefactureerd. 

Je kunt de verzendkosten zien zodra de adresgegevens aan je bestelling zijn toegevoegd. Dit doe je door op je winkelmandje te klikken en de eerste stappen van de checkout te doorlopen. De bestelling is pas afgerond als de betaling is voldaan. Voor die tijd kan je de bestelling vrijblijvend afbreken.

7. Adres gegevens 
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verzendadres juist in te voeren en/of te controleren wanneer dit reeds is ingevuld. Eventuele extra verzendkosten of het zoek raken van het pakket vanwege verkeerde gegevens worden verhaald op de klant. 

8. Ontvangst van goederen
De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket en/of het op tijd ophalen op een service punt. U dient de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren. Eventuele extra verzendkosten worden betaald door de klant.

 

Retourbeleid 

1. Retourneren  
Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht. Alleen de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. U kunt (een deel van) uw bestelling retourneren via de volgende 4 stappen.

STAP 1. Pak de retour items zorgvuldig in en noteer duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet worden verwerkt. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.

STAP 2. Label en frankeer het pakket via POSTNL online en lever het in op een POSTNL service punt. Vanuit het buitenland dient u te verzenden met een bezorgdienst die samenwerkt met POSTNL. U kunt dit navragen bij de bezorgdienst. Zorg altijd dat het adres duidelijk zichtbaar is op het pakket.

Het retour adres:
Flexmonkey 
Postbus 194
5100 AD Dongen

STAP 3. De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u. Bewaar het verzendbewijs en de trackingsgegevens goed en net zolang tot de retour verwerkt is. 

STAP 4. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen en geschied op de bron van betaling. Flexmonkey heeft geen toegang tot de volledige betalingsgegevens van de klant. De terugbetaling is een geautomatiseerd proces.

De kosten van retour zijn voor rekening van u, de klant. 

De klant is verantwoordelijkheid dat het pakket retour komt. U kiest zelf de wijze van retour zoals onverzekerd, aangetekend, verzekerd. U kunt de opties navragen bij de bezorgdienst. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd het verzendbewijs en de trackingsgegevens tot na verwerking van de retour.

2. Voorwaarden retour
Een retour wordt goedgekeurd indien het product onbeschadigd is, in de originele verpakking zit en eventuele labels er nog aan zitten. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat. In geval van rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en aan een goed doel geschonken. U kunt er ook voor kiezen het product nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Indien een retour aankomt buiten de wettelijk vastgestelde termijn zullen de oorspronkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht. U kunt ervoor kiezen het pakket nogmaals te laten verzenden naar uw adres. Ook deze verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Kosten van een kadoverpakking of versnelde levering worden niet gerestitueerd.

3. Terugbetaling retour
Er wordt gewacht met terugbetaling totdat de retour zending in ons bezit is. Een retour wordt gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Terugbetaling geschied indien een retour in goede staat is ontvangen (zie punt13). 
U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. Flexmonkey heeft geen inzage in uw bankgegevens. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 125 uitkomt dan worden de verzendkosten van de oorspronkelijke zending verrekend. Indien het emailadres is ingevuld, ontvangt u een alert zodra de retour is verwerkt. 

4. Uitzondering op retour
Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. 

Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear heeft een knip- en stikmarge van 1,5 - 3 cm. Er zit garantie op voor kleine reparatie werkzaamheden. Het item kan naar het Flexmonkey atelier gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden. Dit geschied op afspraak. Indien het item wordt verzonden om gebruik te maken van de gratis reparatie, vallen de verzendkosten in zijn totaal voor verantwoordelijkheid van de klant. Schade aan het product door het uitknippen van het label of stof of stiksel schade door het klittenband valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. 

Digitale producten kunnen niet retour.

Tegoeden kunnen niet retour.

5. Gedeeltelijk retour
Bij annulering en retournering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal zoals bij de aerial hoops, aerial hoop sets, danspalen, valmatten en podia, wordt 30% van de aankoopprijs in rekening gebracht. 

6. Annulering van lessen, bookings, optredens, workshops en events
Tot 2 maanden voor aanvangsdatum kan kosteloos worden geannuleerd. Na deze termijn geldt een betalingsverplichting van 100%.  (Aan)betalingen worden niet terug betaald. Ongeacht de reden van annulering (dus ook in geval van blessure en andere ongelukkige omstandigheden). Reserveringen zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan derden. Indien u uw plek wenst over te dragen aan een ander, kunt u dit aanvragen via Flexmonkey. Hiervoor wordt 10% administratie kosten in rekening gebracht. Afmelden dient schriftelijk te gebeuren via email of brief, via info@flexmonkey.nl of bovengenoemd adres. Afmeldingen via social media gelden niet. 

7. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

8. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien track&trace de status 'geleverd' aangeeft, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Flexmonkey zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft. Indien u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u mogelijk recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

9. Garantie 
Indien een product een productiefout zou hebben, kunt u een mail sturen naar info@flexmonkey.nl. Het product kan retour worden gezonden naar de fabrikant. Deze onderzoekt het product. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt, wordt een reparatie of vervangend product verzorgd. Indien er geen sprake is van een productiefout, gaat het product retour naar de klant en dient de klant alle verzendkosten zelf betalen (heen & terug). De uitslag van het onderzoek van de fabrikant is bindend. Flexmonkey heeft samenwerkingen met fabrikanten binnen de EU en landen met een handelsverdrag met de EU.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN 

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

- Aan Flexmonkey 
Postbus 194
5100 AD Dongen 

Beste Flexmonkey,

- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen (*). Het gaat om de volgende producten / Het gaat om het volgende product (*) 
......

- Naam product 
.....

- Ordernummer

.....

- Besteld op(*)/Ontvangen op(*) 
.....

- Reden retour (*) 
.....

Vriendelijke groet,

- Naam/Namen consument(en) 
..... 
- Adres consument(en) 
..... 
- Datum 
.....

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is 
..... invullen