Verzend & Retourbeleid

De invloed van de maatregelen tegen Corona hebben als gevolg dat er verhoogde druk op de bezorgdiensten is ontstaan. Hierdoor kunnen pakketten vertraging oplopen. Flexmonkey heeft daar geen invloed op. We vragen hiervoor begrip en wensen iedereen een goede gezondheid toe.

Due to the Corona pandemic the partner delivery companies are working under a lot of pressure. Some parcels might be delayed. We hope for your understanding. Please keep safe and healthy. *

Verzend & retourbeleid

DEEL 1. Verzending



1. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u een order bevestiging met factuur. Op het moment dat uw bestelling is verwerkt en het pakket is gemaakt, ontvangt u een trackingsemail. Of deze emails binnen komen in de inbox of de spamfolder ligt aan de instelling van uw mailbox. Indien u geen mails heeft gehad, check dan de spamfolder. 

2. Levertijd
Indien een product op voorraad is, is de levertijd binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen. Binnen Europa kan dit oplopen tot 8 werkdagen. Houd rekening met producten met een uitzonderlijke levertijd. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling, doet u er goed aan deze voortijdig te plaatsen. Heeft u toch een spoed bestelling, neemt u dan contact op met info@flexmonkey.nl (of via whatsapp 06-17149846). Telefonisch is Flexmonkey zeer beperkt bereikbaar. Whatsapp en email worden binnen 3 werkdagen beantwoord. Is een item niet op voorraad dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend.

3. Uitzonderlijke levertijden
Het merk Dragonfly heeft een levertijd van 5 tot 12 werkdagen. Crashmatten worden per bestelling geproduceerd en hebben een levertijd van gemiddeld 2 tot 4 weken. In november-december-januari kan dit oplopen naar 6 tot 8 weken. Aerial equipment en danspalen die op voorraad zijn, worden binnen 2 werkdagen aan de bezorgdienst aangeboden. Indien niet op vooraad is er momenteel een zeer lange levertijd welke staat beschreven in de productomschrijving per product, zo tussen de 20 en 45 werkdagen.

Vanwege de invloed van alle maatregelen tegen Corona is er vertraging in productie, levering en bezorging. Flexmonkey kan dan ook geen enkele levertijd garanderen.

In enkele gevallen is het mogelijk uw bestelling op te halen. De prijs blijft hetzelfde. Ophalen kan alleen indien hier vooraf contact over is geweest en de ophaalafspraak is bevestigd.

4. Betaling 

Betaling kan met ideal, bancontact en bankoverschrijving. Kies je voor de optie 'bankstorting', maak dan het totale bedrag over naar Flex Monkey NL21KNAB0255250274 onder vermelding van het ORDER NUMMER (FM20....). Voor een snelle afhandeling van uw bestelling, stuurt u een email met een bewijs van betaling naar info@flexmonkey.nl. De bestelling wordt verstuurd zodra de betaling is ontvangen. 

You can pay with banktransfer ('bankstorting'). Payment can be fulfilled via Flex Monkey NL21KNAB0255250274 (bic code KNABNL2H) with as comment the ORDERNUMBER (FM20....). Please send us an email with proof of payment. Your order will be fullfilled as soon as your payment is received. 

Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

5. Methode
Flexmonkey werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en Flexmonkey kiest automatisch het dichtbijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U dient zelf de tracking gegevens regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte bent wanneer u het pakket kunt afhalen. Indien het pakket retour naar ons komt, dient u de verzendkosten nogmaals te betalen. 

Indien er bij een bestelling sprake is van  'gratis verzending' kan Flexmonkey ervoor kiezen het pakket via DPD Pick up of een POSTNL service punt te verzenden. 

Wanneer u kiest voor de optie 'Kado verpakking' dan maakt Flexmonkey een feestelijk pakket. Deze worden niet vergoed bij annulering of retournering. 

6. Onverwachte vertraging door douane 
Indien een pakket uit het buitenland komt, kan het voorkomen dat de douane onverhoopt een pakket langer vasthoudt dan gemiddeld. Indien dit gebeurd vragen wij om geduld en zullen wij u zo goed mogelijk op de hoogte houden van de verwachtte levertijd. Flexmonkey is niet verantwoordelijk voor de gevolgen opgelopen door deze vertraging.

7. Kosten 

Een standaard verzending kost 4,60 euro exclusief verpakkingmateriaal. Flexmonkey betaald een deel van de verzendkosten zodat verzending voor de klant 3,50 euro kost. Bij bestellingen vanaf 125 euro met levering binnen Nederland zijn verzendkosten gratis met uitzondering van valmatten, danspalen en andere grote afmetingen. Een kadoverpakking binnen Nederland kost 7,50 euro. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Onderstaand zijn de geldende verzendkosten op 01-01-2021. 
- zie overzicht via link https://www.flexmonkey.nl/pages/retourbeleid -

8. Adres gegevens 
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het verzendadres juist in te voeren en/of te controleren wanneer dit reeds is ingevuld. Eventuele extra verzendkosten of het zoek raken van het pakket vanwege verkeerde gegevens worden verhaald op de klant. 

9. Ontvangst van goederen
De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket en/of het op tijd ophalen op een service punt. U dient de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren. Eventuele extra verzendkosten worden betaald door de klant.

 

DEEL 2. Retourbeleid

Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren

11.A Retourneren

Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Flexmonkey in de webshop en/of in een popupshop. Enkel de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht.

STAP 1. Doe de artikelen die u wenst te retourneren terug in de verpakking.

STAP 2. Voeg een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet worden verwerkt. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief die u kunt printen of overschrijven.

STAP 3. U betaald de kosten voor de retour en labelt het pakket via een POSTNL service punt of online. Indien u verzend vanuit België verstuurt u via de samenwerkende partij van POSTNL. Schrijf het adres ook duidelijk op het pakket. 

Het retour adres:
Flexmonkey 
Postbus 194
5100 AD Dongen

STAP 3. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens.

STAP 4. Indien een retour in goede staat en volgens de voorwaarden is ontvangen, wordt deze binnen 8 werkdagen verwerkt. 

STAP 5. U ontvangt een notificatie via email zodra de retour is verwerkt (check ook de spamfolder). Uitbetaling geschied middels de bron van betakling.

11. B Voorwaarden retour. U draagt verantwoordelijkheid voor het retour. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat (in geval van rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en dient u nogmaals verzendkosten te betalen of het aan de zak van Max te schenken). 

11. C Uitzondering op retour. Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. Samples kunnen eventueel worden aangepast waarna de uiteindelijke versie van de kleding geproduceerd kan worden. Hier zijn sample kosten aan verbonden.

Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear heeft een knip- en stikmarge van 1,5 - 3 cm. Er zit garantie op voor kleine reparatie werkzaamheden. Het item kan naar het Flexmonkey atelier gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden. Dit geschied op afspraak. Indien het item wordt verzonden om gebruik te maken van de gratis reparatie, dan vallen de verzendkosten in zijn totaal voor verantwoordelijkheid van de klant. Schade aan het product door het uitknippen van het label of stof of stiksel schade door het klittenband valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. Indien een handgemaakt item een klittenband sluiting heeft, houd deze sluiting dan altijd dicht. Ook als je de rok niet aan hebt of vervoerd. Dit voorkomt het vastklitten aan de naden. Nooit handgemaakte items in de wasmachine wassen maar met de hand. Niet strijken. 

Op maat gemaakte item zoals drukwerk, danspalen en crashmatten kunnen retour onder voorbehoud van 30% van de aankoopsom. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort. 

12. Gedeeltelijk retour bij annulering 
Bij annulering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal zoals bij de aerial hoops, aerial hoop sets, danspalen, valmatten en podia, wordt 30% van de aankoopprijs in rekening gebracht bij een retour of annulering nadat productie is gestart. 

13. Annulering van lessen, optredens, workshops en events. 
Bij annulering van een events, performance, cursus, les, workshops , etc. geldt een betalingsverplichting. Tot 2 maanden voor aanvangsdatum kan kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering tussen de 2 en 1,5 maand wordt 50% van het aankoopbedrag in rekening gebracht. Indien u recht heeft op terugbetaling, wordt een workshoptegoed verstrekt. Bij annulering tot 2 weken voorafgaand aan het event of workshop wordt het volledige bedrag in rekening gebracht. Het overdragen van een reservering op een andere naam kan. Hiervoor wordt 50 euro administratie kosten in rekening gebracht. Afmelden dient schriftelijk te gebeuren via email via info@flexmonkey.nl. Een afmelding is verwerkt zodra u antwoord ontvangt. 

14A. Terugboeking aankoopbedrag 
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 8 werkdagen nadat het pakket in goede orde in ons bezit is. Houd er rekening mee dat de eventuele tracking aangeeft wanneer het pakket in de postbus is afgeleverd. Daarmee is het nog niet fysiek in ons bezit, maar pas na het volgende ophaalmoment. U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. Flexmonkey heeft geen inzage in uw betalingsgegevens, anders dan dat er gezien kan worden wanneer en hoeveel er is betaald.

Retouren worden gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. 

 

 

15. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

16. Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Flexmonkey gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

17. Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

18. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Flexmonkey zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

DEEL 2. Retourbeleid

Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren

11.A Retourneren

Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Flexmonkey in de webshop. Enkel de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht.

STAP 1. Voeg aan het retour pakket een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. onder deze gegevens kan een retour niet verwerkt worden. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.

STAP 2. Lever het pakket in bij een POSTNL en laat deze labelen met onderstaand adres (of label het thuis middels online service van een bezorgdienst en lever het in). Schrijf het adres ook duidelijk op het pakket. 

Het retour adres:
Flexmonkey 
Postbus 194
5100 AD Dongen

LET OP! VANUIT BELGIË moet je er dus ook voor zorgen dat de bezorging binnen Nederland via POSTNL zal verlopen. Vraag dit na bij de bezorgdienst.

STAP 3. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens.

STAP 4. Indien een retour in goede staat en volgens de voorwaarden is ontvangen, zal deze binnen 8 werkdagen worden verwerkt. Leest u verder voor meer informatie.

U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd en dat de producten onbeschadigd aankomen. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat (in geval van rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en dient u nogmaals verzendkosten te betalen of het aan de zak van Max te schenken). Zodra de retour door ons in ontvangst is genomen, kan de verwerking hiervan 3 tot 5 werkdagen duren. Er wordt een notificatie via email verstuurd (tenzij geen emailadres is ingevuld).

11. B Uitzondering op retour

Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. Samples kunnen eventueel worden aangepast waarna de uiteindelijke versie van de kleding geproduceerd kan worden. Hier zijn sample kosten aan verbonden.

Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear heeft een knip- en stikmarge van 1,5 - 3 cm. Er zit garantie op voor kleine reparatie werkzaamheden. Het item kan naar het Flexmonkey atelier gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden. Dit geschied op afspraak. Indien het item wordt verzonden om gebruik te maken van de gratis reparatie, dan vallen de verzendkosten in zijn totaal voor verantwoordelijkheid van de klant. Schade aan het product door het uitknippen van het label of stof of stiksel schade door het klittenband valt onder de verantwoordelijkheid van de klant. Indien een handgemaakt item een klittenband sluiting heeft, houd deze sluiting dan altijd dicht. Ook als je de rok niet aan hebt of vervoerd. Dit voorkomt het vastklitten aan de naden. Nooit handgemaakte items in de wasmachine wassen maar met de hand. Niet strijken. 

Op maat gemaakte item zoals drukwerk, danspalen en crashmatten kunnen retour onder voorbehoud van 30% van de aankoopsom. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort. 

12. Gedeeltelijk retour bij annulering 
Bij annulering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal zoals bij de aerial hoops, aerial hoop sets, danspalen, valmatten en podia, brengt flexmonkey 30% van de aankoopprijs in rekening wanneer de bestelling wordt geannuleerd of geretourneerd. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort. 

13. Annulering van lessen, optredens, workshops en events. 
Bij annulering van een events, performance, cursus, les, workshops , etc. geldt een betalingsverplichting. Tot 2 maanden voor aanvangsdatum kan kosteloos worden geannuleerd. Hierna wordt bij annulering om welke reden dan ook (helaas ook in geval van blessure en andere ongelukkige omstandigheden) het volledige bedrag in rekening gebracht en wordt geen geld retour geboekt. Mogelijk zijn er reisverzekeringen die deze kosten dekken. Reserveringen zijn op naam, persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan derden. Indien er mensen op de reservelijst staan, kan gekeken worden of de plek kan worden ingenomen. Hiervoor worden 50 euro administratie kosten in rekening gebracht. Afmelden dient schriftelijk te gebeuren via email of brief, via info@flexmonkey.nl of bovengenoemd adres. Flexmonkey behoudt zich het recht voor om organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen.

14A. Terugboeking aankoopbedrag 
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 8 werkdagen nadat het pakket in goede orde in ons bezit is. Houd er rekening mee dat de eventuele tracking aangeeft wanneer het pakket in de postbus is afgeleverd. Daarmee is het nog niet fysiek in ons bezit, maar pas na het volgende ophaalmoment. U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. Flexmonkey heeft geen inzage in uw betalingsgegevens, anders dan dat er gezien kan worden wanneer en hoeveel er is betaald.

Retouren worden gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als door het retour zenden van een deel van de bestelling het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 125 uitkomt dan verrekenen wij de verzendkosten die u oorspronkelijk zou hebben betaald met het terug te storten bedrag. 

14B. Kosten en verantwoordelijkheid retourzending. Kosten voor de retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens.

15. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

16. Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Flexmonkey gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

17. Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

18. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Flexmonkey zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

19. Omgang product met productiefout. Indien er verdenking is dat het product een productie fout heeft en niet werkt naar behoren, kan het product retour worden gezonden. Het gaat dan retour naar de fabrikant. Deze onderzoekt het product. De uitslag van dat onderzoek is bindend. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt, ontvang je een nieuw product. Indien beoordeeld wordt dat het niet aan het product ligt, ontvang je het product retour en moet je alle verzendkosten zelf betalen.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN 

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

- Aan Flexmonkey 
Postbus 194
5100 AD Dongen 

Beste Flexmonkey,

- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen (*). Het gaat om de volgende producten / Het gaat om het volgende product (*) 
......

- Naam product 
.....

- Ordernummer

.....

- Besteld op(*)/Ontvangen op(*) 
.....

- Reden retour (*) 
.....

Vriendelijke groet,

- Naam/Namen consument(en) 
..... 
- Adres consument(en) 
..... 
- Datum 
.....

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is 
..... invullen

 

----------------------------------------------------------------------------------------------